אביהו סופר – תשובות

אתם שואלים, אביהו סופר עונה

איך יקרה שינוי חברתי אמיתי במדינה?

אני באמת חושב שישנה דרך להוביל שינוי חברתי ואפילו חינוכי בארץ. דרך זו מורכבת מהמון פרטים. ראשית, על כל אחד מאיתנו להבין כי זו דרך ארוכה ולא יפול עלינו נס ונקום לבוקר חדש מבלי לעשות את המאמץ המינימאלי לאותו שינוי. אחת הדרכים להוביל את השינוי הזה היא להביא אותו אותו למודעות מאסיבית ברחבי האוכלוסייה – פשוט לדבר על זה יותר… לכתוב, להעלות חשיבות, לרצות אותו באמת. ברגע שנעלה את המודעות ונדבר על זה, נתחיל לפעול לטובת זה. רשתות חברתיות היא דרך מעולה להעלות את החשיבות של השינוי על סדר היום הציבורי ואפילו ערוצי טלוויזיה פופולאריים.

הצד השני והמשמעותי לא פחות של השינוי הוא הכשרת אנשים והכנסתם למעגלים של מקבלי ההחלטות במדינה. אנשים שמאמת אנו נסמוך עליהם, שיפעלו לטובת כלל הציבור, שיהיו כוח משמעותי בעלי השפעה וחזון אמיתי להוביל את השינוי החברתי הזה.

אביהו סופר, ישנם פערים בין השכבות השונות באוכלוסיה איך מתגברים על זה ועוברים ממלחמה קיומית למלחמה לשינוי חברתי?

בהחלט יש פערים מאוד גדולים בין עשירים לעניים במדינה שלנו, והם אף מהגבוהים ביותר ביחס למדינות המפותחות בעולם כמו ארצות הברית והמצב אף מחריף משנה לשנה.

אין ספק שאדם רעב או אדם שצריך לדאוג שאין לילדיו מה לאכול, הוא מוטרד ואינו יכול לפעול לטובת שינוי חברתי כלשהו. אבל, מצד שני אנו רואים כי בעולמנו לא חסר כלום, לא חסר אוכל, לא חסר בגדים, לא חסרים משאבים ואף יש יותר מידי. הדרך בה אנו חולקים את המשאבים שאנו מייצרים הוא מעוותת אחרת איך זה שלמישהו חסר אם יש יותר מידי?

בשביל לפתוח לאנשים את העיניים ואת הלב ולהראות להם שבאמת באמצעות חלוקה שונה של משאבים ניתן לעשות מהפך עצום צריך לקדם תהליכי חינוך חדשים שיעזרו לנו להפוך לחברה ערכית יותר.

אביהו סופר

אביהו סופר

רשומה זו סגורה לתגובות..

מומלצים