גלעד שדמון

מהפך בחינוך – גלעד שדמון

אני עוסק בחינוך כבר המון זמן. כבר למעלה משנתיים שאני עובד עם סגלי הוראה, מכשיר אותם, דן איתם בנושאי החינוך השונים. אחרי המון שיחות עם אנשי חינוך, מנהלי בתי ספר, מורים, מחכנים, הורים ותלמידים, אני סבור שמערכת החינוך שלנו לא מצליחה להכין את ילדינו לחיים האמיתיים. מערכת החינוך מיושנת, לא מתאימה לקצב החיים הנוכחי, לדרישות של העולם שלנו, והופכת ללא משמעותית יותר ויותר עבור התלמידים והמורים. במרכזה של מערכת החינוך שלנו עומדת "ההישגיות" כלפיה כולנו מודדים את עצמנו, ואף יותר גרוע – את ילדנו. המצב שלנו חמור עד כדי כך שתלמידים חלשים יותר פשוט מבקשים שלא להיג למבחנים, התסכול הולך וגוברף והשחיקה בלתי נמנעת.

בשביל שנצליח להניע מערכת תקולה, אנו חייבים למצוא את גלגל השיניים המרכזי – אותו גלגל שיניים זיהינו ביחד שהוא צוות המורים. הדרך בה במורים עובדים, היחסים בניהם משפיעים מאוד על האווירה הבית ספרית, על כל כיתה ועל כל ילד. בשנתיים האחרונות אני עובד עם אותם מורים, ביחד אנו מנסים לשנות את מערכת היחסים ב"כיתת המורים", הם לומדים לפעול ולעבוד כצוות מגובש, בכבוד והערכה הדדית זה לזה וכך מפתחים הרגשה משפחתית משותפת, הרגשה חמה שהתוצאה המרכזית שלה היא חלחול של אותה ההרגשה לתלמידים.

מסתבר, שאותם מורים שעברו את ההכשרה החינוכית ומאמצים את אותה גישה חינוכית, משפרים מיידת את האווירה בבתי הספר ומחזירים לתלמידים ולעצמם את החשק ללמוד וללמד ואת אותו ברק בעיניים. אני וחבריי נותנים להם כלים חדשים לניהול של כיתה והעלאת המוטיבציה ללימוד תול כדי משחק קבוצתי, דיונים, ועוד. והשינוי ניכר עוד בשנת העבודה הראשונה.

גלעד שדמון, חבר מועצת העיר פתח תקווה – סיעת "ביחד"

גלעד שדמון

מומלצים